Home

USA fortsat

4. september

I dag var det tid til Halloween fest. Vi brugte formiddagen på at slappe af på hotellet, pakke lidt ting ned og få vasket lidt tøj.

Ved to-tiden tog vi bussen ind til Magic Kingdom. Da vi kom ind skulle vi lige have Pinocchios autograf, og så gik vi op og så et show foran slottet.

Derefter tog vi en tur i It's a Small World og Peter Pan inden fik vi gik ned for at vente på at Thomas skulle sminkes som pirat.

Thomas var først lidt skeptisk med at skulle sminkes, men da det først gik i gang syntes han det var super sjovt. Piraterne, der styrede "Pirate's League", var rigtigt gode. Først skulle han have sit piratnavn, som han fik ved at dreje på et ror og rotere en skattekiste. Han kom til at hedde Nathaniel Cannonshot. Så kom han ind til en sød piratpige, som gav ham en tatovering, et ar i ansigtet og sorte pirat-øjne. Han fik også en bandana på hovedet, en klap for øjet og en ring i øret. Da hun var færdig, ville han gerne have sit pirattøj på, så det ordnede vi lige hurtigt.

Så kom han hen til en anden pirat, som gav ham hans sværd og lidt undervisning i at bruge det. Han lærte også et hemmeligt pirat-håndtryk.

Så skulle han ind i det hemmelige rum (og det følgende er tys-tys, og I må ikke fortælle det til nogen):

Inde i det hemmelige rum blev der taget billeder af en professionel fotograf, og han åbnede ind til piratskatten, hvor Thomas fik en halskæde, der var symbolet på at han var en rigtig pirat. Så skulle han kigge ud gennem et kighul i døren for at se, om der var fri bane, inden vi gik ud gennem en anden hemmelig dør, hvor vi fik hans piratdiplom.

Så gik vi ned og fik lidt aftensmad på Main Street Bakery og gik ned til Mickey Mouses hus og ventede på at Halloween-festen skulle starte.

Da Mickey kom frem fik vi taget billeder sammen med ham.

Så Trick'n'treat-ede vi lidt foran Mickeys hus og på en sti, hvor vi så Alice fra Eventyrland. Vi fortsatte ned i Tomorrowland, hvor vi fik Buzz Lightyears autograf.

Derefter gik vi til Frontierland for at finde Woody, men vi nåede ikke at finde ham inden det blev tid til paraden.

Paraden var supergod. Masser af flotte figurer og vogne!

Efter paraden gik vi over og fik taget billeder med Aladdin og Jasmin. Vi fandt også Tarzan og Jane, men gad ikke stå i kø for at få billeder med dem. I stedet gik vi over for at lede mere efter Woody, og fandt ham endelig inde i en Saloon.

Så var det tid til Hallowishes: fyrværkeriet. Vi havde hørt det skulle være endnu mere imponerende end det sædvanlige fyrværkeri, og vi blev ikke skuffet!

Så gik Thomas omkuld i klapvognen, men vi havde lovet ham, at vi skulle have Grislings autograf, så vi gik op for at få den. Desværre byttede de om, kort tid før det blev vores tur, så man i stedet for Grisling og Tigerdyr skulle se Peter Plys og Æseldyr. Christina ville selvfølgelig rigtigt gerne møde Æseldyr, men vi skulle jo have Grislings autograf.

Så vi fik os en kold sodavand, mens vi ventede på at de byttede rundt igen. Så fik vi autografen (og Rasmus fik taget billeder med pirat-Tigerdyr).

Så var det tid til paraden igen, og vi så lidt af den igen, inden vi begyndte at gå ud til bussen. Vi snuppede lige en is på vejen, og tog så ellers hjem og fik Thomas puttet, pakket slikhøsten ud, skrevet dagbog og gjort klar til i morgen tidlig, hvor vi skal spise morgenmad med Mickey Mouse og hans venner.

5. september

I dag var en lidt vemodig dag - vores sidste "rigtige" dag ovre hos musen.

Vi startede med at tage bussen til Magic Kingdom og gå over til Contemporary Resort, hvor vi skulle spise morgenmad hos Chef Mickey. Der var lidt bøvl med reservationen - de havde noteret os til aftenmad i stedet for morgenmad - men de kunne heldigvist godt finde plads til os.

Det var en stor buffet med masser af forskellige ting - også Mickey-vafler.

Mens vi spiste kom Anders And, Fedtmule, Pluto, Minnie og Mickey rundt og hilste på. Thomas nød det rigtigt, og var ret utålmodig til at starte med.

Bagefter gik vi tilbage til Magic Kingdom. Vi gik først ind og fik et tryk af et af billederne fra Halloween-festen i går. Derefter gik vi ned for at få Klokkeblomsts autograf - den havde Thomas sagt, at han gerne ville have. Mens Christina stod i kø, prøvede Thomas og Rasmus tekopperne og hentede fastpass til Peter Pan.

Klokkeblomst og de to andre feer var rigtig søde, og gav sig rigtigt tid til at snakke med Thomas. Thomas var ét stort smil.

Da vi færdige med feerne, gik vi op på Peter Plys's legeplads og legede lidt, inden Thomas annoncerede, at han var sulten. Så spiste vi frokost på Columbia Harbor House, som efterhånden var blevet vores stam-frokostrestaurant: de havde nogle lækre tunsandwiches.

Så tog vi en tur i Peter Pan, i Mickeys Philharmonics (3D-film) og i Peter Plys. Derefter var det blevet lidt varmt, så vi gik ned i Adventureland for at få os en Pineapple Float (ananasis i ananassaft). Thomas ledte forgæves efter en grøn is og faldt i søvn i stedet for.

Mens Thomas sov shoppede Rasmus og Christina lidt rundt på Main Street indtil Thomas vågnede og igen. Så gik vi til Tomorrowland og tog en sidste tur i Carousel of Progress, og Thomas var inde og kigge på Buzz Lightyear-turen, som han ikke turde prøve, men han sagde, at han glædede sig til: "mig blive stor dreng, så mig prøve buzz".

Imens var det begyndt at regne, så vi sagde farvel til Magic Kingdom og tog toget til Grand Floridian, hvor vi igen havde reservationer i Grand Floridian Cafe.

Efter endnu et lækkert måltid tog vi tog og bus hjem, hvor vi fik pakket til i morgen.