Home

USA 2014 side 2

Tirsdag d. 18 februar

I dag skulle vi sætte urene en time tilbage, hvilket betød at Jakob var vågen kl. 5.45. Rasmus forsøgte at få han til at sove igen, men det resulterede kun i at Thomas også vågnede. Så vi hyggede i sengen indtil vi kunne komme op og spise morgenmad kl. 7.

Efter morgenmaden gik Rasmus og Jakob ned i "It's a small world nursery", som er der hvor man kan få passet sin baby. Her til morgen havde de åbent hus, så Rasmus og Jakob kunne lege med andre små børn. Imens ordnede Christina vasketøj og ryddede op i kahytten og Thomas spillede Minecraft.

Da Rasmus og Jakob var tilbage, fik Jakob lidt at spise (han er sulten hele tiden den knægt). Derefter gik vi alle til åbent hus i Oceaners Club som er klubben for de 3-12 årige. Her hyggede begge drenge sig. Jakob blev dog lidt sur til sidst, så vi gik tilbage i kahytten for at slappe lidt af.

Jakob fik en smule at spise (igen!) og blev puttet til sin formiddagslur. I mens han sov var Thomas og Rasmus på pooldækket og Christina så Greys hvide verden. Jakob sov helt til kl. 13 hvor skibet havde lagt til i Costa Maya. Så vi pakkede vores strandgear og gik fra borde. Rasmus havde booket plads på en strandcafe, hvor vi havde all inclusive mad og drikke samt 4 liggestole ved stranden. Vi hyggede os i ca. 3 timer inden vi tog en taxa tilbage til skibet, hvor vi fik puttet Jakob til en meget tiltrængt eftermiddagslur.

Da Jakob vågnede var han ret sur, og vi havde ret travlt med at nå vores aftensmad, så det blev lidt stressende. Og Jakob var bare sur! Først da der kom vandmelon på bordet, blev han glad igen. Han spiste 3 portioner og var så sur igen. Rasmus gik derfor op i kahytten med ham og fik sendt resten af sin aftensmad op til kahytten - Super service. Thomas og Christina spiste færdigt i restauranten. Jakob fik et bad og blev ammet da Christina kom tilbage, men han var ikke helt let at få til at sove. I morgen tager vi den mere med ro, hvis han først vågner til spisetid.

Kl. 20.30 gik Thomas og Rasmus ned for at se et show, mens Christina havde babyvagten.

Onsdag den 19. februar

Puha Jakobs sure humør varede hele natten. Han ville kun sove ovenpå Christina, så hun syntes det var en lidt lang nat.

Vi var oppe og få morgenmad omkring kl. 7.30  og da vi havde spist pakkede vi vores strandgear. Rasmus havde booket os ind på en Beachclub på Cozumel. Vi kørte derhen med taxa. Det er noget af en oplevelse, for færdselsregler er der ikke mange af, og man kan ikke blive spændt fast i bilerne. Men vi kom da heldigvist sikkert frem.

Vi startede på stranden, men endte hurtigt ved poolen, da der var meget strøm i havvandet. Vi hyggede i og omkring poolen hele formiddagen. Vi fik en masse lækkert mexicansk mad. Da Jakob havde sovet middagslur, tog vi en taxa tilbage til havnen hvor vi så os lidt om, inden vi gik ombord igen. Jakob var som sædvanlig sulten, så vi var lige oppe og få lidt mad, inden vi gik ned og hyggede i kahytten. Vi har alle fået lidt for meget sol i dag selvom vi har brugt en masse solcreme.

Thomas og Jakob fik sig en eftermiddagslur. Jakobs var ikke så lang, han ville helst ligge ved Christinas bryst, men han er begyndt at bide, så det var hun ikke meget for. Thomas derimod sov og sov. Til sidst var vi nødt til at vække ham, for vi skulle spise.

Jakob gad ikke sidde ved bordet så længe, så Christina gik med ham efter hovedretten. Han fik lov til at kravle lidt rundt på gangene, for de var ret øde, og det hyggede han sig rigtigt meget med.

Thomas og Rasmus var oppe og se piratshow og kom derefter ned i kahytten, hvor Thomas spillede Ipad og Rasmus sov indtil det var tid til fyrværkeri kl. 22.30.

Torsdag den 20. februar

I dag skulle vi så sætte vores ur en time tilbage igen, det betød så også, at Jakob "sov" noget længere. Efter morgenmaden fik Christina ryddet op i kahytten og ordnet mere vasketøj. Rasmus, Thomas og Jakob var til endnu et diaper dash løb - Det er en god mulighed for at få lidt plads til Jakob at kravle på. Og vores skønne baby vandt igen.

Derefter var det tid til vinderbabyens formiddagslur. Efter frokost delte vi vores Fish extender gaver ud og var på endnu en detektivtur. Da klokken var næsten 15 gik Thomas og Christina ned for at se showet Believe, om en far som skulle lære at tro på magi. Imens Rasmus puttede Jakob. Desværre sov han ikke så længe, for der var en passager som blev hentet af en redningshelikopter og det larmede helt vildt så Jakob vågnede, og ville ikke sove igen.

Rasmus hentede en før aftensmad snack til Jakob som han spiste i kahytten, mens Thomas og Christina læste lektier. Vi fik taget et billede med kaptajn Mickey inden maden. Vi tog desserten med op i kahytten, men vores roomsteware havde endnu ikke været og gjort kahytten klar til natten, så vi gik først en tur på pooldækket og da han stadig ikke var færdig, tog vi på endnu en interaktiv detektivtur. Det var hyggeligt nok, men Jakob var meget træt, så det var en smule irriterende, at vi ikke kunne være i kahytten. Thomas seng skal tages ned fra loftet, og det kan vi ikke selv gøre, så vi var nødt til at vente.

Fredag den 21. februar

Velkommen til paradis. I dag skulle vi tilbringe dagen på Disneys private ø. Desværre havde vi ikke kunne booke en cabana (der er kun 9 og der er ca. 4000 passagerer på skibet). Christina startede med at løbe Castaway Cay 5K, som er et 5 km løb rundt på øen. Hun skulle have løbet det i 2010, men der kunne skibet ikke ligge til på øen. I 2011 udbød de ikke løbet på vores cruise, så nu var det endelig tid.

Der var mellem 160 og 200 løbere, og det var varmt. Ca. 28 grader ingen vind og ingen skygge. Men det var nu skønt alligevel. I mens hun løb hyggede drengene på skibet og Jakob fik sin formiddagslur. Da Christina var tilbage og Jakob var vågnet gik vi alle i land. Vi startede med frokost, som var en lækker barbecuebuffet tilberedt på øen. Derefter brugte vi et par timer i vandet og på standen - Det var skønt.

Tilbage på skibet fik Jakob en lur, mens vi andre fik et tiltrængt bad. Efter Jakobs lur fik vi lidt at spise. Derefter gik drengene på tur, mens Christina fik pakket vores kufferter. Jakob kravlede på mange trapper og nød det! Thomas nød at hilse på nogle af disneyfigurerne.

Til aftensmaden fik vi udleveret et stykke papir hvor vi skulle tegne en mand M/K. Den mand blev sidst på aftenen en del af et animeret show. Det var sjovt.

Efter maden fik vi pakket de sidste ting. Jakob var i hopla og kravlede rundt i hele kahytten. Da Christina åbnede døren for at stille kufferterne ud, kom han i fuld firspring, for han ville ud og kravle på gangen. Det fik han lov til. Thomas fulgte med, men blev lidt forlegen da han kom i tanke om, at han kun havde underbukser på.

Da Jakob sov hyggede vi andre lidt inden sengetid. I morgen er vi ved kaj allerede kl. 6.

Lørdag den 22. februar

Vi stod allerede 6.30, da vi skulle spise morgenmad inden kl. 7, så vi var nødt til at vække begge drenge. Vi fik pakket de sidste ting sammen og gik op og fik en sidste morgenmad i Cabanas, mens skibet blev gjort klar til at vi måtte gå i land.

Da vi var færdige gik vi ned i lobbyen, ud i terminalen, gennem tolden og ud i en ventende bus. Det var super nemt med Disneys transport, og som en ekstra bonus slap vi også for at bære vores bagage.

Da vi ankom til vores hotel, var vores værelse var desværre ikke klar endnu. Christina tog derfor hen og hentede de ting hun skulle bruge til løbet i morgen, mens Rasmus, Thomas og Jakob kiggede rundt på hotellet og afprøvede legepladsen.

Da Christina kom tilbage fik vi frokost og så var vores værelse parat. Christina var desværre ved at blive noget sløj, så vi gik ind på værelset og slappede lidt af.

Om aftenen skulle vi spise på Cape May Cafe. Vi gik gennem Epcot for at komme derind, men nøjedes med at kigge - vi skal rigtigt derind søndag og Christina skal tidligt op i morgen. Hun havde desværre svært ved at falde i søvn, da hun frøs lige meget hvor meget tøj hun havde på under tæppet.

Søndag den 23. februar

Christina stod op kl. 3.15, gjorde sig klar, hvilket inkluderede at dope sig godt med ipren og næsespray, og tog bussen ind til løbet.

Løbet startede kl. 5.30. Det var meget varmt og luftfugtigheden var høj, men turen gik sådan nogenlunde indtil de 15 km., derefter blev det hårdt, da Christina fik meget ondt i den højre lunge (den der var syg da Jakob var nyfødt), så de sidste km var hårde at komme igennem. Og tiden, den taler vi ikke om!

Da hun kom tilbage med hendes flotte medalje, fik hun sig en kort formiddagslur sammen med Jakob, mens Rasmus og Thomas tog en tur i poolen og fik sig et par ture i vandrutchebanen.

Efter frokost kørte vi til Epcot, hvor vi fik prøvet rumtræning, set dinosaurer og hjulpet Agent P.

Vi spiste aftensmad på La Hacienda de San Angel, som er en mexicansk restaurant. Efter aftensmaden tog vi bussen hjem, da alle var godt trætte.

Mandag den 24. februar

I nat vågnede Thomas med ondt i øret. Han har vist desværre fået mellemørebetændelse. Vi prøvede at få han til at tage en panodil, men det var noget af en kamp, så vi var vågne en del af natten, inden det endelig lykkedes, at få han til at sluge en knust pille i noget yoghurt. Christina er også stadig syg, så vi er en lidt sølle flok. Men vi tog alligevel ind til Animal Kingdom.

Thomas og Rasmus lagde ud med at prøve "Dinosaur", hvor man blev sendt tilbage i tiden og jagtet rundt af dinosaurusser, mens Christina sad og sumpede mens jakob sov. Hun var bestemt ikke frisk, men havde sjovt nok slet ikke ømme ben. Influenza når man løber en ½ marathon gør åbenbart at man ikke får ømme ben :-)

Dinosaorturen var dog vist lidt for uhyggelig for Thomas, så han og Christina gik ind og prøvede en noget mere fredelig dinosaurus-flyve-karussel.

Bagefter var vi på Safari, hvor vi så løver, elefanter, antiloper, aber, næsehorn og meget mere. Frokosten fik vi på Pizzafari.

Efter frokost var vi inde og se: Find Nemo - The Musical. Det var dog vist mest Rasmus og Jakob der så det. Thomas og Christina halvsov.

Efter lidt leg i dinosaurusudgravningen var det tid til at Jakob skulle sove eftermiddagslur. Thomas, som var godt træt, var blevet lovet, at han måtte få en lur i klapvognen, når Jakob vågnede, men Jakob tog sig en lang lur, så Thomas startede på en bænk med hovedet på Christina inden Jakob vågnede og han kunne rykke over i klapvognen.

Mens Thomas blundede i klapvognen så Jakob, Christina og Rasmus tigere og fugle på en vandretur i "Asien". Derefter var det tid til at spise på Yak og Yeti, hvor vi fik lækker asiatisk mad.

Efter aftensmaden tog vi bussen hjem. Vi var lige et smut omkring souvenirshoppen på hotellet hvor vi kunne få noget flydende febernedsættende til Thomas, som han heldigvis gerne ville drikke.

Tirsdag den 25. februar

I dag var Thomas heldigvis  mere frisk. Christina derimod skrænter stadigvæk en del. Vi skulle starte dagen i Magic Kingdom, hvor vi skulle spise morgenmad med Plys og hans venner. Vi kom lidt sent afsted og løb ind i parkåbningen, så vi kom for sent til vores reservation. Det gjorde heldigvis ikke noget.

Efter morgenmaden gik vi over i det nye cirkusområde, hvor vi fik en tur i Dumbo. Thomas og Rasmus fik en tur i Fedtmules rutsjebane, mens Jakob sov.

Efter frokost på vores stamsted - Columbian Harborhouse - tog Rasmus og Jakob over på Tom Sawyers ø, mens Thomas og Christina var et tur i spøgelseshuset.

Resten af eftermiddagen gik med forskellige forlystelser, magiske kampe i spillet Sorcerers of the Magic Kingdom og sørge for at holde os hydrerede, da det var super varmt i dag. Christina lavede den fejl, at give Jakob en smule æblejuice til frokost, da hun havde glemt at få vandet med ind på restauranten. Det resulterede i at Jakob skreg som en stukken gris hver gang han fik tilbudt vand resten af dagen,

Vi spiste aftensmad på en ny restaurant i Udyrets slot. Ikke den vilde oplevelse, men så fik vi det da set. Da vi var færdige skulle vi hjem, men det var ikke en let opgave, da det var ved at være tid til fyrværkeri og der var folk overalt.

Men vi kom da hjem til sidst og gik ret hurtigt omkuld.

Onsdag den 26. februar

Endelig Harry Potter dag. Det har Thomas og Christina glædet sig til siden 2011.

Vi blev hentet af en taxa kl. 9 og kørte til Universal Studios. Vi købte et ekspresskort som gjorde, at vi ikke skulle stå i de lange køer ved forlystelserne. Dog var Harry Potter forlystelsen ikke omfattet, så der startede vi med at gå op. Vi stod i kø i ca. 30 min. Først prøvede Thomas og Christina og bagefter Rasmus. Thomas synes den var lidt vild og uhyggelig, vi andre synes den var super god.

Da vi kom ud var Harry Potter området propfyldt med mennesker og det småregnede, så det var svært at komme rundt i butikkerne, da de var små og fyldt af mennesker som enten shoppede eller stod i læ for regnen.

Resten af formiddagen prøvede vi lidt forskellige ting. Vi spiste frokost på Mythos som skulle være en super god restaurant. Vi synes blot den var ok.

Eftermiddagen blev brugt i regnvejr. Det var en smule irriterende, specielt fordi folk så gav sig til at ryge under halvtagene og der hvor klapvognene skulle stå.

Vi blev hentet igen af taxaen kl. 17 og spiste aftensmad på vores resort.

Torsdag den 27. februar

I dag skulle vi i Hollywood Studios. Vi ville egentlig have været tidligt afsted, men Jakob var træt, så han blev puttet og sov en god lang lur, så vi kom først afsted lidt over 11.

I dag var der super koldt, men det regnede heldigvis ikke.

I Hollywood studios var vi inde og prøve Toy Story Mania. Heldigvis havde vi fastpass for køen var op til 85 min lang!!

Vi var også i Tower of Terror. Det gør Thomas vist ikke igen :-) Det var lidt sjovt, for han holdt sig for næsen det meste af vejen, uden helt at vide hvorfor.

Han elskede derimod turen ind i Star Wars universet sammen med sin farmand.

Sidst på eftermiddagen gik vi over i Epcot hvor vi prøvede et par forlystelser inden vi skulle spise aftensmad. Jakob fandt hans nye livret - Mac'n'cheese. Hans mor synes godt nok det er noget ulækkert, men knægten skovlede det ind.

Da vi havde spist tog vi bussen tilbage til resortet, hvor Jakob blev vasket og puttet og vi fik ordnet noget vasketøj.

Fredag den 28. februar

Den sidste hele dag herovre, havde vi planlagt at tilbringe i Magic Kingdom. Vi tog bussen ind til parken, som viste sig at være propfuld. Vi startede med at gå ind og hente flere kort til det magiske spil og begav os derefter over mod Junglecruisen som vi havde fastpass til. Jakob blev træt i køen, så Christina gik ud og puttede ham. Sidst vi var i Magic Kingdom havde hun fundet et roligt sted i en butik, så der gik hun hen igen.

Da Thomas og Rasmus havde været i Jungle Cruisen tog de på skattejagt. Jakob vågnede og var godt sur, så vi begyndt at lede efter et sted hvor vi kunne få frokost. Det var ikke let for der var lange køer alle steder. Til sidst endte vi på Tomorrowland Terrace hvor det tog ca. 1 time at få vores mad.

Da vi havde spist blev vi enige om, at vi ikke gad alle de mennesker, så vi tog bussen tilbage på resortet, hvor vi slappede af og hyggede os resten af dagen. Vi fik også lavet vores aftensmadsreservation om, så vi skulle spise på resortet.

Vi fik også pakket lidt og vasket lidt tøj.

Lørdag den 1. marts - søndag den 2. marts

Vi brugte formiddagen på at pakke vores ting og efter Jakobs formiddagslur tog vi en tur i Downtown Disney, hvor vi havde et gave kort på $ 100 som vi skulle have brugt. Thomas og Jakob fik hver en bamse og vi købte et par andre småting. Da vi havde spist frokost gik vi ned i den anden ende af Downtown Disney, hvor Rasmus havde læst at der var en butik som solgte trylleting. Den var der desværre ikke længere.

Vi tog bussen tilbage til resortet, hvor vi spiste en is mens Jakob sov.

Kl. 16.30 skulle vi med bussen til lufthavnen. Vi var så heldige at få en plads med et bassinet, hvor Jakob sov hele turen til Tyskland. Der var en del turbulens på flyet, så Christina fik ikke sovet så meget - Og var glad da vi landende.

Desværre endte vi med at tilbringe 6 timer i Frankfurt, da vi ikke kunne flyve til Billund pga en ulykke med et fragtfly tidligere på dagen. Men endelig kl 17 fløj vi mod Billund. Da vi landede og havde fået vores bagage, gik vi mod bilen.

Den kunne, som sædvanlig, ikke køre, da den ene bremseklods havde sat sig fast. Heldigvis kunne personalet på p-pladsen hjælpe. Turen til Aalborg var lang men gik fint. Vi var hjemme lidt over 22.