Home
USA 2014 side 2

USA 2014

Onsdag den 12. februar

Omkring kl. 17.30 satte vi kursen mod Billund, hvor vi havde bestilt en overnatning på deres lufthavnshotel. Vi havde et lille stop på McDonalds på vej derned, og et "nødopkald" til vores rejsebureau, da Rasmus havde glemt nogle af papirerne, så vi var først fremme omkring 20.30.

Jakob var faldet i søvn i bilen, men vågnede da vi nåede frem, og mente at vi skulle holde fest. Men efter at have inspireret hver en krog af værelset blev han dog overtalt til at sove igen.

Torsdag den 13. februar

Jakob sov helt til kl. 7, så det gjorde vi andre også. Vi fik gjort os klar og spiste morgenmad på hotellet inden vi gik ned i lufthavnen og fik checket ind.

Det første stræk var fra Billund til Frankfurt. Vi var lidt spændte på hvordan Jakob ville tage flyvningen, men det gik helt problemfrit og han tog sig en god lur på vejen.

I Frankfurt fik vi lidt frokost og efter lidt ventetid kom vi ombord på flyet til Orlando.

Flyveturen til Orlando tog 10,5 time. Det var lang tid, men Jakob tog det heldigvis super flot. Han tog sig nogle gode lure og hyggede sig ellers. Thomas så film og spillede det meste af vejen, så han hyggede sig også.

Godt udkørte landede vi så i Orlando lidt over 18 amerikansk tid (ca. midnat dansk tid). Jakob havde holdt sig godt, men da vi stod i kø til immigrationskontrollen var det vist lidt for meget, og han græd og vred sig. Så det var en lang halv time at stå der, før vi kunne få fat i klapvognen og han kunne falde i søvn. Thomas var heller ikke helt tilfreds med køen, men han tog det dog noget pænere og var spændt på at komme frem.

Ellers gik det glat med at få fat i bagagen og komme med bussen. Vi skal bo to nætter i Bay Lake Tower, et luksushotel, der egentlig er reserveret for "Disney Vacation Club"-medlemmer, men som vi har fået adgang til via et sted på internettet, der formidler videresalg af "point" til klubben.

Vi fik et lækkert værelse med udsigt til parken, søen og slottet. Vi nåede desværre ikke fyrværkeriet i aften, men regner med at tage revanche i morgen aften.

Fredag den 14. februar

Jakob var vågen en del gange i løbet af natten, og stod op 5.30. Han hyggede med Farmand og mor indtil storebror vågnede og ville lege. Christina havde sørget for en valentinsgave til hele familien (Thomas går meget op i mærkedage), som bestod af chokolade og alkoholfri champagne, kage hjerter og en bamse til Thomas og Jakob. Senere på dagen kom der en stor buket roser til Christina fra Rasmus, samt et fint prinsessediadem til at bære til Christinas prinsesse halvmarathon.

Da vi havde fået tøj på og klokken havde passeret 7, gik vi ned for at spise morgenmad som bestod af Mickey vafler.  Efter morgenmaden forsøgte vi at lokalisere to pakker der skulle være sendt til os, men det gik ikke ret godt. De var væk. Det lykkedes dog i løbet af dagen at finde den ene, men ikke den med vores Fish Extender som vi skal bruge på Cruisen (vi har været nødt til at få en ny for at kunne tilføje Jakob).

Efter Jakobs formiddagslur tog vi bussen ned i Downtown Disney hvor vi spiste frokost og shoppede lidt. Tilbage på hotellet gik Thomas og Rasmus i poolen, mens Jakob sov.

Vi spiste aftensmad på Ohana, en af vores yndlings restauranter herovre. Thomas var træt og spiste ikke rigtigt noget indtil vores tjener fandt nogle kyllingenuggets.

Jakob faldt i søvn på vej tilbage til hotellet og Thomas gjorde det samme 30 sekunder efter at have lagt sig i sin seng. Vi andre pakkede lidt til vores cruise i morgen, og kæmpede for at holde os vågne til fyrværkeriet. Det lykkedes, men vi kunne slet ikke få vækket Thomas, som vi ellers havde lovet ham.

Lørdag den 15. februar

Jakob sov helt til kl. 8 og var kun vågen en enkelt gang i løbet af natten., det er aldrig sket før. Christina var oppe kl. 6.30 og listede rundt og pakkede vores kufferter som blev hentet på værelset kl. 8.

Efter morgenmaden tullede vi lidt rundt, indtil vi skulle med bussen kl. 11. Christina fik mange blik på vejen, da hun bar den fine buket blomster hun havde fået fra Rasmus. Klokken 12.30 ankom vi til cruiseterminalen hvor vi blev tjekket ind og gik ombord. Vi satte vores håndbagage af i kahytten, og opdagede til stor irritation, at vores klapvogn er for bred til at komme ind af døren :-) Men vi fik os et par lækre drinks og hyggede os lidt på balkonen.

Efter frokost hyggede vi i kahytten indtil det var tid til den obligatoriske sikkerhedsøvelse. Da den var slut gik Rasmus ned i kahytten sammen med Jakob, så han kunne få en lur, mens Thomas og Christina gik til "sail away" festen. De sagde over højtalerne at det var lidt koldt, så det var en god ide med en jakke. Men vi svedte nu pænt meget i vores lange busker og t-shirts.

Resten af eftermiddagen gik for Christinas vedkommende med at pakke ud. Drengene var ude på en interaktiv detektivtur.

Vi skulle spise 20.30, det var lige sent nok for Jakob, for han var sulten, så han var ret sur. Men da han først havde fået mad, hyggede han sig. Han fik spaghetti med broccoli og blomkål og det var godt - isæt broccolien og blomkålen! Han og Rasmus blev helt til Rasmus havde fået dessert. Christina og Thomas gik efter hovedretten, da Thomas var meget træt og frøs.

Thomas nød at vi endelig har en kahyt med en seng der bliver sænket ned fra loftet. Her fik han læst lidt Anders And inden han sov.

Jakob nød et bad inden sengetid.

Søndag den 16. februar

Christina stod op kl. 8 og nød lyset og varmen på altanen mens drengene boblede til 8.30. Efter morgenmaden  som vi nød ved et bord ved vinduet, gik vi ned og fik badetøj på og brugte resten af formiddagen på pooldækket. Her spiste vi også frokost.

Så var det tid til at putte Jakob, så vi gik ned i kahytten, men Jakob var super frisk, så vi besluttede os for at gå ned i lobbyen, hvor der skulle være diaper dash - et kravleløb for babyer. Meget amerikansk, men meget sjovt og Jakob vandt!

Da vi var færdige med præmieoverrækkelsen, hvor Jakob fik en Mickey Mouse hagesmæk og en medalje, gik vi ned i kahytten igen, hvor Jakob fik en lur og Thomas fik lavet lektier.

Kl. 14 gik Thomas og Rasmus ned for at deltage i Mickey 200. Et racerløb hvor man konkurrerer om at lave den hurtigste bil ud af en kartoffel, en gulerod, 2 tandstikker og 4 plastikhjul - man har kun 10 minutter til at lave bilen. Christina og Jakob kom ned til dem lige som løbet startede. De vandt deres heat men blev desværre kun nr. 2 i finalen.

Efter en hurtig snack gik Thomas og Christina ned for at se Aladdin som blev opført i teatret. Imens gik Rasmus og Jakob lidt rundt og flere kommenterede, at der kom vinderbabyen :-)

Vi har fået skiftet vores spisetid, så i stedet for at skulle spise kl. 20.15, skal vi nu 17.45. Det er lidt tidligt men passer os lidt bedre denne gang, hvor Thomas ikke længere sover middagslur, og derfor er meget træt om aftenen.

Efter middagen var vi først til dansefest, derefter gik vi en tur ude på dæk 4. Vi sluttede af med en smule filmkiggeri på pooldækket.

Mandag den 17. februar

I dag stod vi op 6.45 og fik os gjort klar til at spise morgenmad. Efter morgenmaden skulle Christina gave hendes julegave en tangbehandling med efterfølgende massage. Men da hun stadig ammer, måtte hun ikke få behandlingen, så i stedet for, fik hun en bodyscrub og en fuld kropsmasssage.

I mens var drengene nede til et arrangement med Jack og Ønskeøens pirater, men Jakob var for lille og Thomas for stor til at det var sjovt, så de gik hurtigt igen. I stedet tog de på endnu en interaktiv detektivtur.

Efter Jakobs formiddagslur og Thomas lektielæsning, fik vi frokost inden vi tog tenderbåden ind til Grand Cayman. Her gik vi lidt rundt og kiggede og tjekkede mails på en cafe inden vi tog båden tilbage. Vi havde ikke planlagt det helt vilde i dag, da vi ikke var i land så længe.

Da vi kom tilbage var det tid til Jakobs eftermiddagslur. Mens Jakob sov gik Thomas og Rasmus op for at prøve Aquaducken - En vandrutsjebane hvor man sidder i en slags gummibåd og kører ud over kanten på skibet.

Da Jakob vågnede fik han noget frugt ude på altanen og vi hyggede alle i kahytten indtil vi skulle spise aftensmad. Efter aftensmaden og et tiltrængt bleskift, fik Christina sat noget vasketøj over. Bagefter gik vi op på pooldækket hvor Thomas og Rasmus fik et par ture i Aquaducken, det nød de, og der var slet ikke nogen kø. Så var det tid for Jakob at komme i bad og blive puttet.