Home
Cruise 2010 fortsat

Cruise 2010

Tirsdag den 2. marts

Vi kørte til Billund efter aftensmaden og tjekkede ind på lufthavnshotellet. Thomas var faldet i søvn i bilen, så han blev bare puttet, mens vi andre sad og snakkede lidt inden vi også lagde os til at sove.

Onsdag den 3. marts

Vækkeuret ringede kl. 5 og vi stod op og gjorde os klar. Check-in gik nogenlunde smertefrit og vi fik os en smule morgenmad, inden vi satte os i flyet til Gatwick. I London havde vi en del timer, som skulle fordrives, så vi spillede spil, shoppede lidt og spiste frokost, inden vi gik ud mod gaten. Vi skulle flyve kl. 13 men flyet blev forsinket på grund af tekniske problemer, så vi kom først af sted kl. 15. Hvilket vil sige, at vi kom af sted lige så sent, som sidst vi fløj til Orlando.

Flyveturen var lang og der var en del turbulens, men efter ca. 9 timer landede vi i Orlando og efter lidt bøvl med at finde vores bus, var vi endnu engang på vej til Disney. Turen gik hurtigt og vi fik checket ind. På værelset lå der en del post og ventede på os. Vi havde bestilt nogle nye t-shirts med navn på til Thomas, da de gamle var blevet for små. Rasmus havde også bestilt 2 t-shirts til Christina. En fødselsdags t-shirt (med æseldyr) og en løbetrøje til Disneys Royal 5K som hun skal løbe lørdag.

Torsdag den 4. marts

I dag er det Christinas fødselsdag, hurra, hurra, hurra.

Den blev fejret med gaver fra både Rasmus og Thomas. Derefter stod den på morgenmad med æseldyr inde i Magic Kingdom. Vi stod og ventede på bussen et stykke tid, så vi havde travlt med at nå vores reservation, men det gik og vi fik en lækker morgenmadsbuffet – og Thomas fik hans nye yndlings morgenmad – kanelsnegle

Efter morgenmaden var vi ude og flyve med Peter Pan, ude og sejle med pirater og en tur i rutsjebane med Fedtmule. Vi var også henne og kramme Mickey Mouse - For Thomas elsker Mickey.

Vi var også en tur i Buzz . Thomas var lidt skeptisk men endte med at elske turen. Rasmus lokkede os også med i Splash Mountain og sagde at vi ikke ville blive våde – Men det blev vi – Heldigvis var solen fremme og vi kunne sidde og tørre lidt.

Efter frokost var vi inde i Peter Plys forlystelsen og vi så paraden.

Vi fik aftensmad på Ohana – en lækker buffet med alt for meget mad. Christina fik også en flot æselkage.

Efter maden tog vi ind i Magic Kingdom igen hvor vi så Spectromagic (en lysparade) og fyrværkeriet – Det var en kold fornøjelse (den is Christina insisterede på, hjalp heller ikke på det). Thomas faldt i søvn mellem de to shows. Efter fyrværkeriet tog vi hjem til hotellet og krøb under dynen for at få varmen igen.

Fredag den 5. marts

I dag sov vi længe. Christina skulle ind til Disney's Wide World of Sports for at hente sin startpakke til løbet i morgen, og de åbnede først kl. 10. Derfor var vi blevet enige om, at vi ligeså godt kunne få os en god lur. Efter morgenmaden fandt vi den rigtige bus og kørte ind til sportscentret. Der blev alle "prinsesserne" modtaget af rød løber og kammertjenere i det fineste puds. Efter Christina havde fået sine ting tog vi videre til Epcot.

I Epcot spillede vi sparegrisespil, hilste på Disney-figurer og smagte på sodavand fra alle verdenshjørner. Vi var i "The Land" og se spændende afgrøder vokse og vi så flotte figurer af træer og blomster.

Til frokost ville vi have haft mexicansk mad, men den restaurant var under ombygning, så vi fik marokkansk mad i stedet for. Efter frokost fik vi "Funnel Cake" og italiensk is og sejlede i de "norske" fjelde. Christina fik også shoppet lidt inden vi gik ned for at finde Nemo og de andre fisk.

Så blev det endelig tid til vores fast passes til "Soarin'". Thomas's højde blev checket. Han var heldigvist mere end 40 inches og han syntes det var en sjov tur.

Det var nu blevet aftensmadstid. Vi havde bestilt bord på Cape May Cafe, hvor vi glædede os til deres lækre muslingesuppe. Restauranten lå lige udenfor Epcot på Beach Club-hotellet, så vi kunne hurtigt gå derud. Suppen var lige så lækker som vi huskede.

Efter maden gik vi tilbage gennem Epcot, fik en tur i Spaceship Earth og tog bussen hjem. Vi fik pakket lidt og Christina fik gjort sig klar til sit løb næste morgen.

6. marts

Dagen startede tidligt for Christina. Hun stod op kl. 4.45 og fik løbetøjet på, og gik hen til bussen der skulle køre til Epcot og Disneys Royal Family 5K run. Der var 1½ time time til løbet startede og det var en ret kold fornøjelse at vente på starten. Men hun fik hilst på Prinsesse Tiana fra Prinsessen og Frøen og blev filmet til amerikansk TV.

Løbet startede kl. 7 og efter de første 2 km tøede fødderne endelig op og resten af turen var skøn.

Efter løbet tog Christina tilbage til hotellet hvor Rasmus og Thomas lige var blevet færdige med at spise morgenmad. Rasmus tog derefter ud efter vores bil, mens Christina pakkede færdigt. Da Rasmus kom tilbage kørte vi først til Walmart og fik handlet lidt. Vi var også lige et smut forbi Michaels (en hobbyforretning med bl.a kageting).  Derefter gik turen til Cape Canaveral, hvor vi kom ombord på skibet.

Her fik vi frokost og så os omkring på skibet inden vi skulle gennem den obligatoriske sikkerhedsøvelse. Bagefter var vi til "sail away party" med Mickey og venner.

Derefter legede Thomas lidt i kahytten inden aftensmaden. Vi spiste på "Animators Palate" hvor vi fik en masse dejlig mad. Vores tablemates er nogle som vi "kender" fra disneyforaet på nettet. Christina fik også en fødselsdagssang og kage - Lækkert.

Efter maden var det ved at være godnat tid for Thomas - Også for Christina for hun var efterhånden pænt træt og havde det lidt skidt.

7. marts

Det var en hård nat for Christina. Hun havde enten fået et maveonde eller en gevaldig gang søsyge, så hun kastede op det meste af natten.

Da vi vågnede havde vi til Thomas store fornøjelse modtaget de første gaver i vores Fish extender.

Vi fik en lækker morgenmad sammen med masser af Disney-figurer. Vi hilste på Mickey og vennerne samt Alice (fra Eventyrland) og Peter Pan. Tjenerne lavede fine hatte af servietter, så vi alle sammen kom til at ligne Disneyfigurer.

Da vi var færdige med morgenmaden delte vi først nogle gaver ud i Fish Extender-gave-bytte-legen og derefter gik vi ned i børneklubben for at se os omkring. Thomas hyggede sig. Han så trylleshow, tumlede i piratskibet og legede gemmeleg, men da det blev tid til at skulle danse med Snehvide blev det lidt for meget: Dans er for piger. Og så gik vi igen.

Efter frokost lagde skibet til i Key West og vi gik fra borde. Vi tog en hyggelig "tog"-tur rundt på øen, hvor vi fik set alle seværdighederne: Southernmost point (det sydligste punkt i USA), Hemingways hus og en masse andet.

Efter rundturen gik vi en tur ned af Duval Street, som er fyldt med barer, souvenirforretninger og andre turistfælder. og rigtig mange fulde universitetsstuderende på spring break.

Ved 4-tiden gik vi tilbage på skibet, og Thomas legede lidt mens vi gjorde os parat til aftensmaden. I aften skulle vi spise i Parrot Cay-restauranten, der har et Carribisk tema. Vi fik igen fire lækre retter mad.

Vi havde lovet Thomas en tur ud at svømme, så vi gik op til Mickey-poolen. Christina og Rasmus syntes det var lidt koldt, men Thomas boltrede sig rigtigt i vandet.

Mandag den 8. marts

I dag var en "sea day", så vi skulle bare hygge os på skibet. Vi startede med at tjekke vejrudsigten - og den sagde endelig shortsvejr. Da Thomas skulle have shortsene på spurgte han: " hvorfor skal jeg have 2 par underbukser på?" Det siger vist lidt om, hvor længe siden det er, at det sidst var shortsvejr.

Efter morgenmaden gik vi i biografen og så Prinsessen og Frøen - Dejligt med en gammeldags animeret tegnefilm. Efter filmen var gik vi kort tilbage til vores kahyt inden vi gik op og spiste frokost udenfor. Derefter var Christina inde og se en af kokkene dekorere kager og tallerkener, mens Thomas og Rasmus hyggede sig i klubben. Thomas nød det så meget, at han ikke ville med ud igen, så Rasmus måtte gå op til Christina alene. Hun gik videre ned til Animators Palate, hvor der skulle tegnes Disney figurer. Da hun havde tegnet Mickey, fik hun selskab af Rasmus og Thomas, som så var med til at tegne Fedtmule.

Da vi var færdige med at tegne, gik vi ned og fik badetøj på, og gik til poolen. Det nød Thomas rigtigt - Han er en rigtig vandhund. Christina var en tur i spaen: Rasmus havde bestilt en gang manicure til hende.

Så var det tid til aftensmad. I dag var det med et prinser og prinsesser tema, så vi skulle klædes pænt på. Thomas var træt efter 2 timer i poolen og på vandrutsjebanen, så han faldt i søvn midt i hovedretten. Vi andre spiste færdig og gik ned og fik taget et billede sammen med Mickey i hans galla tøj.

Resten af aftenen blev brugt på afslapning i kahytten. Thomas snorken er ren meditation.