Home
Hawaii 2012 side 2

Hawaii 2012

Onsdag den 25. april

Så kom dagen endelig. Vi var længe i tvivl om, hvorvidt vi kunne komme på denne tur pga. Christinas arm, men lægen sagde heldigvis god for det. Og efter et par dage hvor vi fejrede Thomas fødselsdag, skulle vi endelig af sted

Vi kørte til Aalborg ved 8.30 tiden og fløj til Amsterdam, hvorfra vi havde en 9 ½ times flyvetur til Memphis. Det var en lang tur, men alt gik heldigvis som det skulle og immigrationsmyndighederne var heldigvis ikke for slemme.

I Memphis skulle vi vente en times tid på flyet til Los Angeles. Thomas var heldigvis frisk selvom klokken er over 1 dansk tid. Vi fik gang i opladerne og ladet elektronikken op til det sidste stræk.

Efter en ret turbulent tur, hvor vi dog heldigvis fik blundet det meste af vejen, landede vi 20 minutter før planlagt i Los Angeles. Vi brugte så de næste halvanden time på at vente på, at der blev en gate ledig... Heldigvis fik vi hurtig fat i vores chauffør og kom hurtigt til hotellet og fik checket ind. Vi fik også alle vores mange pakker fra Amazon.

Torsdag d. 26 april

Det lykkedes os at sove til næsten kl. 7 - vi kan godt mærke, at det er svært at omstille os til Los Angeles tid.

Vi spiste morgenmad på hotellet. Det var ikke den vilde oplevelse, men vi blev da mætte. Derefter gik vi ned til Disneyland. Vi bor lige på den anden side af vejen, så det er supernemt at komme derned. Vores billetter inkluderede, at vi kunne komme en time tidligere ind én dag, så det benyttede vi os af idag. Den første time var det kun forlystelserne i Fantasyland, der var åbne, så vi startede med Pinocchio, karussellen og Mr. Toads Wild Ride. Pinocchio og Mr. Toad var faktisk overraskende uhyggelige, men Thomas tog det heldigvis pænt. Så begyndte resten af parken at åbne, og vi bevægede os ned for at starte med ubådene.

Efter dykkerturen gik vi én tur i Buzz Lightyear, hvor Rasmus vandt en overbevisende sejr. Derefter fortsatte vi til Frontierland, hvor vi startede på Pirate Isle: en ø, indretter som en stor legeplads. Thomas fik brændt noget krudt af - det trængte han vist til.

Da vi var færdige på øen, var vi faktisk ved at være sultne. Men klokken var kun 10.30, så restauranterne i parken var ikke åbne endnu. I stedet tog vi en tur i Peter Plys og kiggede lidt på butikker. Så åbnede restauranterne endelig, og vi fik en tiltrængt frokost i Bear Corner.

Efter frokost var vi i Haunted Mansion og Pirates of the Caribbean. Så gik vi op i Toon Town og så på tegneseriefigurer og Thomas fik hilst på Mickey.

Så gik vi ned til Adventureland og fik en Dole Whip Float (ananas-softice i ananassaft). Uhmm. Vi var også en tur ude og sejle i junglebådene.

Derefter gik vi til Tomorrowland, hvor Thomas endelig fik en køretur i bilerne. Første gang vi var i Disney World mistede han modet efter at vi havde stået rigtig lang tid i kø, og de andre gange har der været rigtig lang kø. Men nu fik han endelig prøvet den og fik sig et Disney-kørekort. Bagefter gik vi videre til Innoventions, hvor vi bl.a. så en udstilling om fremtidens hus.

Nu var vi ved at være godt trætte i benene og i hovederne, så vi gik tilbage på hotellet og slappede lidt af.

Efter lidt afslapning gik vi ud for at spise aftensmad på Cheesecake factory. Vi skulle desværre vente ret lang tid på at komme til, så Thomas faldt næsten i søvn inden vi fik maden. Men heldigvis har vi taget klapvognen med, så han sov mens vi andre spiste. Da vi var færdige gik vi tilbage til hotellet hvor Thomas blev puttet. Rasmus smuttede på Mc Donalds for at benytte deres gratis internet. Desværre kunne han ikke få vores amerikanske mobiler til at virke. Da han kom tilbage til værelset sov både Thomas og Christina.

Fredag den 27. april

I dag var vi oppe 6.30. Ikke fordi vi skulle nå noget men fordi vi allerede var friske - Det sker ellers ikke ret tit :-) Vi spiste morgenmad og tilbragte lidt tid på værelset mens vi ventede på at der kom en og lavede vores pengeskab som var gået i stykker. Thomas er blevet en rigtig Ipad'o'man. Den er det første han spørger til om morgenen.

Da pengeskabet var ordnet, tog vi i den anden park: Disney's California Adventure. Vi stillede os parat da rebet blev sænket, så vi kunne være blandt de første i Toy Story Mania. Men desværre var der lidt problemer med den, så den var ikke åben endnu. I stedet for gik Thomas og Rasmus op i det store pariserhjul, hvor de tog en af de gondoler, der var monteret, så de svingede ekstra meget. Det var lidt vildt, men også sjovt.

Bagefter tog Rasmus en tur i California Screaming, en rigtig klassisk rutschebane, mens Thomas og Christina kiggede lidt på forretninger. Så gik vi videre om søen og ind i Den Lille Havfrue.

Så var vores maver ved at være sultne og vi fik mexicansk mad til frokost. Efter frokost kom vi forbi hvor Phineas og Ferb havde danse-show. Vi kunne vist de fleste af teksterne - i hvert fald på dansk.

Derefter så vi Aladdin musical. Vi havde fået ekstra gode pladser som en bonus i forbindelse med vores hotelpakke, så vi sad rigtig godt. Showet var flot - især spillede Genie og det flyvende tæppe rigtigt godt.

Så tog vi til "spejder" forhindringsbanen, som Thomas havde glædet sig meget til. Her skulle han bestå forskellige prøver: teste sit mod, klatre, finde sit indianer-totem (en ørn) og meget mere. Thomas var ret stolt, da han havde bestået det hele og blev udnævnt til Senior Adventure Explorer.

Bagefter gik vi ned og øvede os i at tegne Andersine, og derefter gik vi til den anden ende af parken for at se, om Toy Story Mania nu var åben. Det var den, men der var nu 45 minutters kø. Så vi prøvede i stedet for, om vi kunne vinde en bamse i boderne. Det kunne vi. Rasmus blev ret nervøs, da Thomas i første forsøg vandt en forholdsvis stor Mickey bamse, og vi stadig havde 7 forsøg tilbage. "Heldigvis" vandt vi kun tre mindre bamser mere.

Nu var det så tid til at skulle over i den anden park for at se parade. Vi gik først en tur i Downtown Disney, hvor vi egentlig ville have spist aftensmad, men i stedet gik vi over i Disneyland for at få nogle gode pladser til paraden. Vi fandt nogle rigtig gode pladser, og fik set paraden.

Så gik vi over til floden, hvor vi kunne se, at folk allerede havde fundet pladser til Fantasmic. Vi syntes godt nok at to timer i forvejen var rigeligt god tid, men vi ville gerne være sikre på at kunne se ordentligt, så vi fandt nogle gode pladser, og satte os til rette. Imens hentede Rasmus aftensmad og et varmt tæppe.

Så blev det Fantasmic tid. Et super flot show, med lys, laser, ild, fyrværkeri, piratskib, drage og meget mere. Efter showet skulle vi bare vente fem minutter, inden det var tid til fyrværkeriet. Det var også rigtig flot, men alligevel da det var ved at være slut, sagde Thomas, at han var ved at være træt, og da han fik lov til at lægge sig til at sove, gik der 10 sekunder inden han sov - på trods af, at der var masser af larm fra fyrværkeriet.

Efter fyrværkeriet fik vi banet os vej tilbage til hotellet, hvor vi gjorde klar til Thomas's fødselsdag i morgen.

Lørdag den 28.april

Så blev det endelig Thomas rigtige fødselsdag - Det har han ventet på længe. Han blev vækket med sang og gaver kl. 6.20 (de må komme et eller andet i vandet herovre)!!

Inden morgenmaden fik vi skypet med Farmor og efter morgenmaden med mormor. Kl. 8.30 gik vi over i Toontown hvor vi havde billetter til tidlig indgang. Vi fik hilst på Mickey og sejlet i Anders Ands båd. Derefter gik vi ned og kørte en tur i cirkustoget.

Efter en tur i Tarzans træhus og et Tiki fugleshow spiste vi frokost og så Star Wars show. Efter lidt shopping gik vi tilbage til hotelværelset hvor Thomas fik leget med hans nye Star Wars ting og vi fik slappet af.

Så gik vi tilbage til Disneyland, hvor vi havde booket bord til fødselsdagsfest. Vi sang fødselsdagssang, pyntede kager, fik besøg af Minnie og Mickey og spiste vores kager. Det var rigtig hyggeligt.

Bagefter fik Rasmus sig en tur i Indiana Jones, inden vi gik over til den anden park, hvor vi havde bestilt bord til aftensmad.

I Ariels Grotto fik vi en lækker tre-retters menu. Vi startede med et stort tårn med alle mulige små specialiteter. Thomas fik en tallerken med vandmelon (uhm), string-cheese (ad) og æblestykker i jello (?!). Til hovedret fik Rasmus oksekød, Christina en stærk ret med alt godt fra havet og Thomas fik spaghetti med kødboller. Til dessert fik vi en stor desserttallerken med forskellige små kager og en alt for stor, men lækker, kage, som vi havde bestilt fra Disneys bageri.

Efter aftensmaden gik vi lidt rundt og kiggede indtil at det var tid til show. I aften skulle vi se World of Color. Det var et utroligt flot show, hvor hele søen blev fyldt af springvand med farver og laserlys.

Da showet var slut kæmpede vi os ud af parken og tog tilbage på hotellet.

Søndag den 29. april

Da vi var stået op og havde fået morgenmad, gik Christina i gang med at få pakket, mens Rasmus gik ud for at købe noget vand og sodavand til sejlturen. Det holdt lidt hårdt med at få plads til det hele, men heldigvis er Christina skrap til at få tingene pakket, så det gik.

Vi havde bestilt en vogn til at hente os kl. 11, så vi fik checket ud og stillet os ned for at vente på den et kvarters tid før. Da klokken var 11.15, og vognen stadig ikke var kommet, begyndte vi at undre os lidt. Vi fandt papirerne frem og opdagede, at Rasmus var kommet til at bestille den til den 29. maj. Ups. Så Rasmus måtte ind og ringe til selskabet, og de kunne heldigvis hurtigt skaffe en anden vogn.

Efter en halv times kørsel ankom vi til Port of Los Angeles. Det er USA's største havn og den er enorm. Men vi fik checket ind på skibet og efter en smule ventetid blev vi ført ombord på Disney Wonder. Vores kahyt var næsten klar, så vi gik op og fik sat vores bagage, inden vi gik op til dæk 9 og fik frokost. Vejret var dejligt, så vi sad udenfor og nød det.

Bagefter gik vi ned i kahytten og pakkede ud og slappede lidt af, mens vi ventede på redningsøvelsen.

Efter redningsøvelsen var det tid til Sail Away-festen. Oppe på dæk 9 var der dans og musik, mens vi fejrede at vi skulle sejle.

Til aften var der show - igen var temaet Sail Away. Vi fik også en smagsprøve på hawaiiansk huladans og et trylleshow.

Vi havde desværre ikke fået den svenske tjener, som vi havde bedt om. Hun var flyttet til Disney Fantasy, så vi fik i stedet en lettisk pige. Hun virkede nu også til at være sød. Thomas var ved at være noget træt til aftensmaden, så han fik lov til at sove, mens Christina og Rasmus spiste færdig.

Da vi var vel tilbage i kahytten kravlede vi alle tre til køjs.

Mandag den 30. april

Velkommen til Stillehavet , som slet ikke er så stille. Vi blev vugget meget hele natten og Christina havde svært ved at sove.

Vi stod op omkring 7.30 og gik op for at spise morgenmad. Der var ingen pladser indenfor, så satte vi os udenfor. Men det var alt for koldt, selv efter at Rasmus havde hentet vores jakker. Til sidst fandt vi heldigvis en plads indenfor, hvor vi kunne nyde vores morgenmad. Men vi er da blevet helt i tvivl om hvorvidt vi er på vej til Hawaii, for det føles mere som Alaska :-)

Thomas sagde at han følte sig søsyg, så for en sikkerheds skyld gik Rasmus ned og købte nogle seabands som Thomas fik på.

Kl. 10 gik vi ned i Promenade loungen, hvor vi troede, at vi skulle lave leis, men det viste sig, at vi kun skulle lave armbånd. De skulle laves ud af Ti-blade, som havde en masse gode egenskaber. Det var hyggeligt.

Efter lidt afslapning i vores kolde kahyt - airconditionen virker ikke, gik vi op for at spise frokost og derefter stod den på middagslur.

Efter middagsluren hyggede vi i vores kahyt indtil det var tid til show. I aften var det Toy Story musical. Det var et rigtigt flot show, selvom sangerne godt kunne have været lidt bedre.

Aftensmaden var Californisk stil. Rasmus syntes vist det var bedre end Thomas og Christina.

Efter aftensmaden hoppede Thomas på hovedet i seng, mens Rasmus lige fik ordnet noget vasketøj. Christina faldt vist i søvn over hendes bog.

Tirsdag den 1. maj

I løbet af natten havde vinden lagt sig, så denne morgen blev vi ikke vugget helt så meget

I dag skulle vi spise morgenmad med Mickey og hans venner, men det var først kl. 9.30, så Rasmus hentede nogle pandekager og vafler som vi spiste i kahytten. Så hyggede vi inden vi gik til den "rigtige" morgenmad.

Efter morgenmaden lavede vi Leis ud af Ti-blade. Dem vi delte bord med var ret utålmodige og flere af dem gik uden at få lavet deres lei.

Da vi var færdige gik vi tilbage til kahytten hvor vi hentede papirerne til den skattejagt vi havde tilmeldt os på nettet. Vi var rundt på hele skibet og fik set kroge hvor vi aldrig før havde været.

Efter frokost gik Christina hen og hørte et foredrag med en Disney illustrator mens Rasmus og Thomas gik hen og meldte sig til kanobygningskonkurrencen. Da de havde gjort det, ville Thomas I poolen. Rasmus nøjedes med at se på, han synes det var for koldt til at bade.

Thomas tog sig en middagslur på 3 timer, så vi nåede ikke så meget i løbet af eftermiddagen. Inden aftensmaden fortsatte vi med vores skattejagt.

Vores tjener lavede tryllekunstner for Thomas, hvilket han nød rigtigt meget. Efter maden gik vi en tur på deck 4, hvor man kan komme hele vejen rundt om skibet. Aftenen sluttede med lidt Ipad spilleri.

Onsdag den 2. maj

Dagen startede med den sædvanlige gang morgenmad. Efter morgenmaden gik Thomas og Rasmus til åbent hus i klubben, mens Christina sad på dæk 4 og læste. Sidst på formiddagen var vi inde og lave et Hawiiansk armbånd. Desværre er Disney ret nærige med deres materialer, så det var svært at få lavet armbånd som var store nok.

Efter frokost og Thomas middagslur, var Rasmus og Thomas i poolen mens Christina nød solen på dækket ved siden af poolen. Heldigvis har vejret i dag været en del bedre end de sidste par dage.

Før aftensmaden gik vi et par runder på dæk 4. Vores tjener lavede en frø ud af papir til Thomas, hvilket han syntes var ret sjovt. Efter maden var vi ude og spille et spil på dæk 4 og vi gik rundt og ledte efter et billede med Peter Plys som vi skal bruge til vores skattejagt. Vi fandt det ikke, men vi mødte Fedtmule i hans nattøj.

Thomas spillede lidt Ipad inden han skulle sove.

Torsdag den 3. maj

Christina stod tidligt op og fik sig en løbetur inden hun hentede morgenmad ned til kahytten. Det var blevet dejligt vejr, så vi spiste den på verandaen.

Lidt senere gik vi en tur for at lede efter den sidste ting i skattejagten (et billede af Peter Plys). Det lykkedes. Bagefter gik ind for at lave tasker og bandanaer med Hawaii-mønstre.

Frokosten spiste vi ude på dækket i Beach Blanket og bagefter gik vi til surfer-fest ved Fedtmule-poolen. Da vi var trætte af det gik vi ned og sov til middag.

Rasmus vågnede ved at det var blevet regnvejr, og der var den flotteste store regnbue lige uden for verandaen.

Om aftenen var der trylleshow og vi fik gået en tur på promenade-dækket inden aftensmaden. Aftensmaden var Ariels festmåltid i Triton med klassisk fransk mad.