Home

Disneyland Paris 2016

Onsdag den 21. september

Christina var ikke super frisk, så hun tog tidligt hjem fra arbejde, så hun kunne må at slappe lidt af inden resten af familien kom hjem. Da alle var hjemme fik vi pakket færdigt og kørte ud og spiste burgere på Carls jr., da Thomas mente det var alt for længe siden vi sidst havde fået burgere derfra.

Da vi have spist kørte vi til Billund, hvor vi tjekkede ind på lufthavnshotellet. Jakob var ikke meget for at sove, for det hele var jo så spændende, men til sidst faldt han da i søvn.

Torsdag den 22. september

Vi var ikke specielt friske, da vækkeuret ringede kl. 4, men vi kom da alle op, fik spist en bolle og drukket en juice, inden vi gik over til lufthavnen og fik tjekket ind.

Vi fløj først til Frankfurt, hvorefter vi fløj videre til Paris. Her stod vores chauffør og ventede på os. Han tog sig af bagagen så vi fulgte bare efter ham - Det var dejligt let.

Da vi kom til hotellet var vores værelse allerede klart, så vi kunne komme op og få fat i et par ting i vores kufferter inden vi gik ned i Disney Village, hvor vi spiste frokost på Earl of Sandwich. Her nød vi at der ikke var så mange mennesker, og at det var et godt sted at fange Pokemons.

Da vi havde spist gik vi ned gennem Disney Village og kiggede lidt i butikkerne mens vi gik ned mod den klassiske Disney park. Der var næsten ingen mennesker og vejret var skønt. Omkring kl. 14 gik Christina hen mod Expoen til Disneyland Paris halv marathon. Den åbnede først kl. 15, men hun ville være sikker på, at kunne få købt noget merchandise, som har ry for hurtigt at blive udsolgt. Der var allerede lang kø, og det tog næsten to timer inden hun havde fået fat i alt det hun gerne ville have. Hun kunne imidlertid ikke hente løbenumrene, da hun havde glemt drengenes pas, og de krævede billedlegitimation. Imens hyggede drengene i parken, hvor de prøvede forskellige forlystelser og spiste is, indtil Jakob mistede en halv negl i en skraldespand hvilket blødte helt vildt.

Så de gik tilbage til hotellet, hvor Jakob fik en lur. Da Christina var kommet tilbage og vi havde hygget lidt på hotellet, gik vi tilbage til Disney Village og spiste aftensmad på Rainforest Cafe.

Da vi havde spist gik vi tilbage til parken hvor vi igen nød de korte køer og fik prøvet nogle af de forlystelser vi ellers plejer at gå uden om. Drengene var især vilde med at køre i biler.

Vi sluttede dagen af med at se Disney Dream, som var et flot show med lys, lyd og fyrværkeri på slottet.

Fredag den 23. september

Vi startede dagen stille og roligt og brugte god tid på at spise morgenmad. Især Jakob nød morgenmaden og spiste og spiste længe efter vi andre var færdige.

I dag gik vi over i Hollywood Studios, da vi kom derover opdagede vi dog, at vi havde glemt at få vores rygsæk med fra security, så Rasmus skyndte sig tilbage efter den, mens vi andre ventede på en bænk inde i parken. Vi prøvede en forskellige forlystelser, og Jakob synes de hver især var det sjoveste han havde prøvet.

Vi forlod parken omkring frokost, da vi havde en reservation på Chef Mickey, hvor vi spiste frokost med karaktererne.

Efter frokost gik over til expoen og fik hentet vores løbenumre, og bagefter gik vi tilbage til hotellet hvor vi alle fik en tiltrængt lur.

Da alle var vågne gik vi hen og fik en is, og drengene var en tur i en kæmpe luftballon.

Derefter gik vi tilbage til den klassiske park, hvor vi igen nød de korte køer og så paraden. Vi spiste aftensmad på en cafe, men maden var ikke specielt god.

Tilbage på hotellet fik Christina lagt løbetøj frem til hende og Thomas, så det var klar til 5 km løbet lørdag.

Lørdag den 24. september

Christina stod op kl. 5.30 og gjorde sig klar og vækkede derefter Thomas, og fik ham i tøjet. Da han var klar gik vi hen til startområdet, hvor vi så mange løbere i kostumer.

Vi stod og ventede et godt stykke tid i vores startgruppe (og fik os mast foran i feltet, så Thomas kunne komme på toilettet), det var lidt koldt og Thomas frøs selvom han havde langt løbetøj på. Omkring 7.15 blev vores startgruppe sendt afsted. Vi skiftevis løb og gik og snakkede om de flotte kostumer vi så. Vi stoppede kun en enkelt gang for at få taget billeder med grisling, plys, tigerdyr, æseldyr og Ninka, desværre var det kun æseldyr og Ninka som var tilbage, da det endelig blev vores tur.

Da vi kom i mål, havde fået vores medaljer og fået taget billeder gik vi tilbage til hotellet hvor vi gik inde i restauranten hvor Jakob og Rasmus allerede var i gang med morgenmaden.

Da vi havde fået et bad og noget andet tøj på, fik Jakob sit løbetøj på, og vi gik over til børneløbet, hvor Jakob efter lidt venten fik løbet sine 100 m.

Bagefter gik vi ned i den klassiske disneypark, hvor vi godt kunne mærke at det var blevet weekend, da der var en del flere mennesker. Men vi hyggede nu alligevel og drengene nød især piratlegepladsen. Vi spiste frokost på The Blue Lagoon som er en restaurant som ligger inde i Pirates of the Caribbean forlystelsen. Men det var ikke den store oplevelse.

Eftermiddagen blev brugt i parken og vi spiste på Earl of Sandwich. Tilbage på hotellet fik Christina lagt hendes løbetøj frem til søndagens halvmarathon.

Søndag den 25. september

Christina stod igen op kl. 5.30 og fik løbetøjet på, og fik klemt en banan ned i restauranten inden hun gik mod startområdet. I dag var ventetiden også lang, da løbsstarten var lidt forsinket, men hun kom afsted omkring kl. 7.15.

Da hun var næsten i mål, løb hun forbi drengene, som løb med hende et stykke tid og heppede. Da hun var kommet i mål og havde fået medalje og taget billeder gik kun tilbage til hotellet og fik et bad, mens drengene kæmpede sig gennem menneskemængder og løbere for at komme tilbage til hotellet. Efter et bad og lidt afslapning, gik vi over i Hollywood Studios hvor vi så en masse shows (Jakob nød især Disney junior) og holdt en lang frokostpause da det regnede ret meget.

Aftensmaden blev igen indtaget på Earl of Sandwich. Vi gik alle tidligt i seng, da vi var godt brugte.

Mandag den 26. september

Efter morgenmaden fik vi pakket og drengene var en tur i hotellets arkade inden vi blev hentet af vores chauffør, som kørte os til lufthavnen. Her spiste vi frokost inden vi fløj mod først Frankfurt og derefter Billund. Jakob sov hele vejen hjem fra Billund og var noget mellemfornøjet da han vågnede ca. 10 min før vi var hjemme.

Vi havde bestilt sushi som stod og ventede udenfor døren da vi kom hjem.