Home

Cruise 2011 side 3

Onsdag d. 21. september

I løbet af natten var vi ankommet til Tortola, en ø i de Britiske Jomfruøer. Vi havde booket en sejltur til en afsides strand sammen med nogle fra Disboards, så vi stod tidligt op for at komme afsted.

Efter en hurtig morgenmad mødtes med de andre udenfor skibet. Folkene fra udflugtsselskabet mødtes med os og forklarede, at det ene af deres skibe desværre lå ude i bugten med motorproblemer, så der var ikke plads til os alle sammen. Vi kom dog heldigvis med, og de, der ikke kom med, fik vist en anden udflugt i stedet.

Vi kom ombord på katamaran-båden og sejlede afsted. Det var dejligt vejr, og vi sejlede forbi en masse små-øer og kunne blandt andet se St. Thomas og St. John fra de tidligere danske Jomfruøer.

Efter knap to timer lagde vi til ved Jost van Dyke. Der var ingen havn, så vi måtte svømme det sidste stykke ind til stranden. Stranden var den fineste bounty-strand, med palmer, kridhvid sand, topasblå vand og et par barer - blandt andet Soggy Dollar Bar, hvor man som navnet angiver, gerne tager imod penge, der er blevet våde af svømmeturen.

Efter nogle timer, som vi nød i vandet og i hængekøjen, svømmede vi tilbage til båden og sejlede tilbage til havnen. Thomas fik en velfortjent lur på vejen.

Da vi kom tilbage til båden fik vi et bad og hyggede på værelset. Christina var desværre stadig sløj, så hun fik sig en lur. Ved 4-tiden sejlede skibet, og vi kunne følge den flotte tur ud gennem de mange øer.

Der var "broadway-style" show igen i aften. Det var Twice Charmed, som var en "hvad-nu-hvis" version af Askepot, hvor Askepots stedmor og stedsøstre sørger for at prinsen ikke har glasskoen til at finde Askepot med. Kostumerne og scenografien var flotte, men handlingen og musikken levede ikke helt op til de andre shows.

Efter showet klædte vi om til aftensmad, som i aften foregik i Animators Palette. Der var tegnefilm på væggene, så den trætte Thomas fik set lidt tegnefilm, mens vi spiste.

Torsdag den 22. september

I dag var det så det sidste hele dag på havet. Vi sov længe, helt til kl. 10, så vi fik lidt travlt med at nå morgenmaden. Da vi havde spist gik vi ned i kahytten. Thomas så tegnefilm og legede mens Christina fik pakket de fleste af vores ting.

Kl. 13 var vi -igen- nede og tegne Disney-figurer . I dag tegnede vi Chip, Clarice og Dumbo. Da vi var færdige, gik vi hen og dekorerede indkøbsnet. Vi spiste sen frokost og efter det fik vi alle en tiltrængt :-) middagslur.

Vi vækkede Thomas lidt i 18 og fik klædt om inden vi gik til showet som i dag var Disney Dreams - Et show som Thomas ville se 2 gange sidst vi var afsted.

Efter showet fik vi købt et par småting og set vores minicabana i kahytten inden det blev tid til aftensmad. Efter maden gik Rasmus og Thomas ned og hilste på Anders And og Andersine.

Lidt over 23 gik vi ned til Lumieres hvor der var midnatsdessertbuffet. Kagerne så bedre ud end de smagte, men det var nu meget hyggeligt alligevel.

Fredag d. 23. september

Så blev det endelig tid til Castaway Cay. Vi havde været lidt smånervøse for at der skulle gå noget galt, så vi heller ikke kom ind den her gang, men det gjorde der heldigvist ikke. Efter morgenmaden kunne vi sidde på altanen og se os langsomt sejle ind til Disney's private ø. Vandet var spejlblankt og solen strålede, så vi kunne allerede mærke at det ville blive en super dag.

Vi stod klar ved landgangen, da de gav signal til at vi måtte komme fra borde og var nogen af de første på land.

Vi tog en "bus" det første stykke og checkede ind til vores cabana. Vi fik snorkeludstyr og blev så kørt i en golfvogn til hytten.

Vi fik indtaget cabanaen. Det var superlækkert: der stod frisk frugt og et køleskab med drikkevarer og kolde håndklæder. Der var liggestole, hængekøje, strandlegetøj og så et lækkert stykke "privat" strand, som vi kun skulle dele med de andre cabana-gæster.

Der var lavvande, så vandet var ikke ret dybt, men det var helt perfekt for Thomas.

Da vi havde hygget lidt i vandet gik Rasmus hen for at snorkle. Det var okay - ikke som Det Røde Hav - men der var masser af flotte fisk. Imens badede Christina og Thomas og fik mad - der var tændt op for grillen, så der var grillbuffet.

Da Rasmus kom tilbage fik han en hurtig frokost inden han og Thomas gik hen til Monstro Point for at grave et hvalskelet op. Vi var de eneste der, så vi havde hele udgravningen for os selv. Vi fandt fem hvaltænder inden vi synes det var nok.

Da vi kom tilbage gik vi op og shoppede lidt og fik et par drinks med tilbage, som vi drak i hængekøjen mens Thomas byggede sandslot.

Lidt efter, da vi var ude at svømme, kom der en ordentlig skylle ind over øen. Vi kunne få ly i vores hytte, men de fleste andre gæster gik tilbage til skibet.

Så da regnvejret drev over, var vi næsten de eneste gæster tilbage på øen. Vi hyggede lidt videre i hytten, men snart blev det tid til at vende tilbage til skibet. Vi var nogle af de sidste som gik ombord, så vi havde rigtigt fået noget ud af dagen.

Tilbage på skibet gik vi op og fik en snack, som vi spiste mens vi så skibet sejle afsted fra øen. Så gik vi ned i kahytten og fik pakket og gjort os klar til aftensmaden.

Inden aftensmaden fik Thomas lige hilst en sidste gang på Minnie og Mickey og vi fik spillet lidt forskellige brætspil i Promenade Lounge.

Thomas fik sagt pænt farvel til Marianne og ytrede ønske om at Rajo skulle med til Disney World. Vi spiste hurtigt for Thomas var ret træt og han faldt da også hurtigt i søvn, da vi kom tilbage til kahytten (som var svær at finde uden alle vores magneter). Vi andre fik pakket færdig og gik forholdsvist tidligt i seng, da vi skal op allerede kl. 6 i morgen.