Home

Cruise 2011 side 2

Fredag d. 16. september

Endnu en hav-dag. Vi er nu næsten halvvejs over Atlanten. Havet er næsten helt roligt.

Christina var frisk og startede dagen med en løbetur på dæk 4 mens Thomas og Rasmus sov. Da hun kom tilbage, stod de to andre op, og vi gik til brunch i Parrot Cay.

Efter morgenmaden var vi til et foredrag med en Disney-tegner. Hun tegnede en del forskellige Disney-figurer og fortalte om deres historie. Bagefter kunne man vinde de figurer, hun havde tegnet, men desværre vandt vi ikke noget, hvilket Thomas var ret sur over.

Bagefter gik vi tilbage til kahytten og slappede lidt af. Rasmus faldt i søvn, så han kom ikke med da Christina og Thomas gik til frokost og bagefter gik hen til Animators Palate, hvor man kunne tegne sammen med Disney-tegneren. De tegnede både Mickey Mouse, Cheshire-katten og Grisling. Rasmus nåede dog at være med til at tegne Grisling.

Da vi var færdige med at tegne, gik vi tilbage til kahytten og fik os en dejlig lang middagslur.

Efter vores lur gik vi ned for at møde Kaptajn Klo og Smisk. De stod i lobbyen, og imens løb Peter Pan rundt på etagerne ovenover og skød kanonkugler af papir efter Kaptajn Klo. Kaptajn Klo løb flere gange op og prøvede at fange Peter Pan, men det lykkedes ikke. Thomas var også oppe og hjælpe Peter Pan med at prøve at ramme Klo.

Så var det tid til show. I aften var det en hypnotisør, som hypnotiserede nogle af passagerne. De snakkede volapyk, præsenterede deres sko som om den var Simba fra Løvernes Konge, dansede som Justin Bieber og meget andet. Vældigt underholdende!

Aftensmaden var lækker som sædvanlig og Marianne havde fundet en særlig dessert til Thomas, som havde nævnt at han godt kunne lide jordbær.

Efter aftensmaden gik vi en tur rundt på dæk 4, inden Thomas skulle i seng.

Lørdag d. 17. september

Endnu en dejlig dag. Havet var endnu mere spejlblankt end tidligere - kun bittesmå krusninger kunne vi ane. Kaptajnen sejler skibet i siksak for at ramme det bedste vejr, men det var alligevel lidt overskyet.

Christina vågnede ved 8 tiden, og vækkede de 2 andre omkring 8.40.Vi skyndte os op og få morgenmad, så vi kunne nå Cars 2 kl. 9.00. Rasmus skulle spise brunch i Palo's kl. 10.30, så han tog kun lidt let morgenmad og måtte gå midt i filmen. Men han kom til lækker champagne-brunch med en lækker buffet fyldt med skaldyr, små lækre retter og andre specialiteter. Imens begyndte Christina og Thomas på endnu en foto-skattejagt og lidt senere mødtes vi i kahytten og gik op og fik en hurtig frokost inden vi gik ned til endnu en Disney-tegnetime. I dag skulle vi tegne Mickey, Andersine og den hvide kanin fra Alice i Eventyrland.

Efter tegnetimen gjorde vi skattejagten færdig. Derefter fik Christina og Thomas sig en middagslur, mens Rasmus tog til "Mixology". Han fik instruktion i at blande fem forskellige drinks - og fik også lov til at smage.

Da Thomas og Christina vågnede op gjorde vi os klar til at skulle se show. I aften var dress-coden semi-formal, så vi tog lidt pænere tøj på. Showet var Once Upon a Song, hvor fem sangere sang forskellige Disney-sange.

Efter showet fik vi taget et billede med Mickey, Anders og Fedtmule.

Så var det tid til aftensmad. Den stod på skaldyr. Vi fik "king crab" og hummer. Vi kunne få så mange, vi kunne spise. Marianne fortalte at rekorden var 12. Vi nøjedes dog med én hver.

Efter aftensmaden slappede vi lidt af på værelset inden vi gik i seng.

Søndag d. 18. september

Så er vi ved at nærme os det varme Caribien: ca. 30° og stadig spejlblankt hav.

Efter morgenmaden gik vi i poolen. Her hyggede vi i solen indtil frokosten, som vi indtog på øverste dæk med udsigt over havet.

Så gik vi ned til tegnetime, hvor vi tegnede Mickey (som sædvanligt), Tumle fra Den Lille Havfrue og Stitch. Og den her gang vandt vi en af tegningerne! Christina fik en signeret tegning af Stitch.

Derefter gik vi op og gjorde os klar til Prinse- og Prinsessete. Vi havde aftalt at mødes med en amerikansk mor (bosat i Sverige) og hendes svensktalende datter, så vi kunne sidde sammen. Thomas var klædt ud som Aladdin (Prins Ali).

Udenfor Lumiere fik drengene kroner og pigerne skærfter. Så blev vi ellers annonceret og ført til vores pladser. Efter at Belle havde budt os velkommen fik pigerne instruktion i at neje og drengene i at bukke. Og så gik prinsesserne rundt og hilste, mens vi drak te og kaffe og spiste sandwich og kager. Den svenske pige, Filippa, ville rigtig gerne danse, og det lykkedes hende at få overtalt Thomas til at danse med - først ret modvilligt, men lidt senere var det vist næsten frivilligt.

Efter teen gik vi en tur i poolen igen. Her blev vi indtil at det blev aften. Så gik vi ned på værelset og spillede lidt forskellige kortspil inden vi gjorde os klar til aftensmaden. Thomas ville også gerne have sit prinsekostume på til aftensmaden, så det fik han på igen. Der var mange på vejen, der kommenterede hvor flot han var. I aften var temaet Caribien, så den stod på masser af ananas, krydderier og fisk og skaldyr. Men Thomas var ved at være træt, og efter aftensmaden bad han selv om at skulle i seng. Det var vist første gang, det var sket.

Mandag den 19. september

Christina stod op kl. 6 for at løbe inden det blev for varmt, men der var allerede godt hedt, så hun måtte give op efter 6,5 km, det var simpelthen for varmt.

Thomas vågnede efter at Christina var kommet tilbage og havde været i bad. Rasmus hentede lidt morgenmad til os, så vi kunne klare os indtil vi skulle spise morgenmad med Mickey og venner.

Efter morgenmaden med Mickey gik vi til polen hvor vi tilbragte tiden indtil vi endnu engang skulle tegne figurer - Vi regnede Marie og Dumpe og Thomas vandt til hans store glæde tegningen af Dumpe.

Så stod den på lur for Thomas mens Rasmus var til Mojito-smagning og Christina så film.

Da Rasmus kom tilbage og Thomas var vågnet var vi ude og dele vores gaver ud.

Da alle 65 gaver var delt ud, gik vi ned og ventede på at få taget billeder med Fab 5 - Hvilket vil sige Mickey, Minnie, Anders, Fedtmule og Pluto.

Vi havde lakrids med til Marianne til aftensmaden, og det blev hun meget glad for. Hun havde sagt, at hun savnede rugbrød, men det havde vi desværre ikke med. Efter maden var vi oppe også hvor motionsrummet lå, for her i Caribien bliver det vist løbebåndet der skal trænes på og her mødte vi lige Chip og Chap.

Tirsdag den 20. september

Så kom vi over Atlanten og til det første stop i Caribien - St. Maarten. Vi blev vækket kl. 7.30 med en meddelelse om at vi ikke måtte ryge på altanen, da skibet var ved at blive tanket. Lidt irriterende, men så kom vi da op!

Efter morgenmaden gik vi ned og pakkede vores ting til dagen, og så gik vi i land for første gang i 5 dage.

Vi fik fat i en taxa som kørte os fra den hollandske del af øen til den franske, hvor vi tilbragte formiddagen på stranden. Der var desværre ret høje bølger, så vi kunne ikke komme så langt ud i vandet.

Ved 1-tiden kørte vi tilbage til havnen, hvor vi så lidt på butikker inden vi gik ombord på skibet igen. Efter frokosten, hvor vi til Rasmus store glæde kunne få pandekager med is, gik vi med i kahytten, så Thomas kunne få sig en lur, så han kunne være klar til piratfesten om aftenen.

Efter luren var Thomas meget utålmodig. Nu skulle vi være pirater. Så vi fik vores kostumer på og gik ned og hilste på pirat Mickey og Minnie inden vi gik ind og så show.

Da showet var slut og vi havde spist gik vi op på dækket til piratfesten. Det var en lidt lang fest syntes vi, men det skyldtes nok bare, at Thomas var træt, Rasmus syntes at Thomas var tung at have på skuldrene, og Christina havde fanget Rasmus baciller og derfor ikke var helt på toppen. Men vi fik set det flotte fyrværkeri.

Efter fyrværkeriet kom Thomas i seng, og Rasmus gik en smut op til midnatsbuffeten.