Home

Cruise 2010 fortsat

Tirsdag den 9. marts

Vi stod tidligt op og spiste morgenmad. Skibet lagde til på øen Cozumel ved 8-tiden om morgenen, og vi skulle være parat til vores udflugt til Xcaret. Vi samledes i et teater og gik ned til en hurtigfærge, der lå fortøjret ved siden af cruise-skibet. Efter en gyngende overfart til fastlandet, blev vi ført over til en bus, der kørte os til Xcaret.

Guiden gav os en lidt for grundig forklaring af parken, men da den var overstået fik vi svømmeveste på, gik ned i en grotte og tog en fantastisk tur gennem ca. 500 meters underjordisk flod. Det var en uforglemmelig oplevelse.

Da vi kom ud igen i den anden ende var vi ved stranden, hvor vi spiste frokost. Vi havde fået udleveret madbilletter til burgere eller hotdogs, men vi valgte i stedet selv at betale for at få en omgang fajitas. Mens vi spiste råhyggede Thomas i strandsandet.

Efter vi havde spist gik vi over i en lille lagune og snorklede. Vi skulle lige have styr på snorkeludstyret og hvor fiskene gemte sig, men da det var på plads, var det rigtigt spændende.

Vi gik videre til en sommerfuglefarm - også rigtigt smukt - men vi gik hurtigt igennem, for vi ville også gerne nå at se Maya-ruinerne, som lå i området. De var nu ikke noget særligt, og da vi havde set dem var det tid til at tage tilbage.

Vi kørte tilbage med bussen og sejlede over med hurtigfærgen, som igen lagde til ved siden af cruise-skibet. Vi gik tilbage på skibet og indså, at vi slet ikke havde sat fod på Cozumel.

Det var ved at være aftensmadstid, så vi klædte om og gik ned til Lumiere, hvor det i aften stod på det franske køkken. Da vi havde spist, gik vi en tur op til poolen og fik en is. Så gik vi ned på værelset og slappede lidt af, inden Thomas og Rasmus gik ned og så et show. Det var "Once Upon a Song": et medley af en masse kendte og ukendte Disney-sange.

Onsdag den 10. marts

I dag skulle Christina endelig have hendes julegave - En svømmetur med delfiner. Vi startede dagen med en lækker gang morgenmad, hvorefter vi gik hen og fik vores billetter til den tender som skulle sejle os i land på Grand Cayman.

Her fik vi lidt forvildede rundt inden vi fandt en bus som kørte os ud til delfin encounteren. Der var også en skildpaddefarm, som vi startede med at se.

Christina syntes, at det var en kæmpe oplevelse at svømme med delfinerne. Thomas syntes vist det var knap så spændende at se på. Men de var også 40 min bagud, så der var meget ventetid.

Da Christina var færdig tog vi bussen ned til stranden, hvor vi nød en kold smoothie, mens Thomas hyggede sig i sandet.

Tilbage på skibet var vi alle et smut i bad og så stod den ellers på piratfest resten af aftenen. Der var først aftensmad med pirattema. Thomas gik i dørken under hovedretten.

Senere på aftenen var der piratfest på dækket. Vi havde lovet Thomas, at han måtte være med, og han vågnede da også, da vi kom derop. Der var dans, musik og disneyfigurer, og det hele blev afsluttet med et stort fyrværkeri midt ude på havet. Da det var færdig var der en stor dessertbuffet, og vi tog lidt med ned på værelset.

Torsdag den 11. marts

I dag var endnu en "sea-day": vi er på vej nordpå rundt om Cuba mod Bahamas.

Vi startede med den sædvanlige overdådige morgenmad og gik derefter ned på værelset. Thomas legede lidt rundt inden vi tog badetøj på og gik op i poolen. Der var desværre lidt overskyet, så det var ikke supervarmt, men vi hyggede os alligevel og Thomas tog en masse ture i vandrutsjebanen.

Da det blev frokosttid gik vi ind til buffeten og spiste. Thomas var lidt halvtræt, så han kom ned i kahytten og fik en middagslur, mens vi andre vaskede lidt tøj og fik pakket lidt ting sammen. Thomas sov ca. 3,5 time, så da han vågnede var det næsten tid til at gå. Vi var blevet enige om at springe den store aftensmad over for til gengæld at se det tidlige show, så vi gik ned i Walt Disney Teatret og fik os en drink inden vi gik ind til showet. Det var en vældig flot stykke om at finde sin drøm, og det var fyldt med flotte effekter og Disney-figurer.

Efter showet gik vi op i den "afslappede" restaurant, hvor vi fik serveret et let måltid. Thomas ville gerne se showet igen og Rasmus ville gerne se Alice i Eventyrland i biografen, så vi delte os op. Vi nød hver vores underholdning. På vej tilbage stødte Thomas og Christina på Andersine klædt i festtøj, som sagde pænt goddag til Thomas. Til sidst endte vi alle sammen i kahytten, hvor vi puttede Thomas i seng.

Fredag den 12. marts

Så var det allerede sidste dag på cruisen. Vi stod tidligt op, da Christina skulle ud og løbe Castaway Cay 5k. Efter morgenmaden gik vi ned i kahytten for at pakke de sidste ting vi skulle have med på øen. Pludselig lød "when you wish upon a star" som er kendingmelodien på skibet hver gang der er en meddelelse. Det var kaptajnen som annoncerede at vi ikke kom til Castaway Cay da vejret var dårligt og skibet ikke kunne lægge til på øen. Hvilken skuffelse!! Det var ugens højdepunkt som ikke blev til noget. Thomas havde glædet sig til at skulle lege på stranden og Rasmus havde booket en cabana massage til Christina. Det var lidt af en kamel at sluge, men der var jo ikke andet at gøre, end at få det bedste ud af dagen.

Spaen ringede og Rasmus fik ombooket massagen til på skibet og som kompensation fik Christina jacuzzitid på en privatbalkon med udsigt over havet. Imens hyggede Thomas sig i Mickey poolen og så Løvernes Konge på storskærm mens vi spiste pizza. Thomas kommer helt sikkert til at savne den pool.

Efter frokost fik Thomas sig en lur mens vi andre slappede af i kahytten. Thomas sov længe, så vi fik ikke lavet så meget inden det var spisetid. Her var der et lille farvelshow med personalet. Efter maden fik vi pakket færdigt og stillet vores bagage ud på gangen, hvor det blev hentet af personalet som bringer det på land i morgen. Derefter gik vi op og skulle se farvelshow. Det var ikke så godt som det show vi så i går, men vi nød det nu alligevel.

Kl. 22.15 skulle der være et sidste show i lobbyen, så der gik vi op selvom Thomas var ved at være godt træt. Vi fik også set alle figurerne, men det viste sig, at showet først startede 20 minutter senere, så vi gik tilbage til kahytten, hvor Thomas mere eller mindre sov med det samme.

Lørdag den 13. marts

Puha. Vækkeuret ringede allerede kl. 6 - Det var tidligt, men vi skulle spise morgenmad kl. 6.30 inden vi skulle gå fra borde. Vi var nu ikke specielt sultne, så det var ikke meget mad vi fik spist. Efter morgenmaden troede vi, at vi kunne komme af skibet med det samme, men vi stod og ventede ca. ½ time inden de åbnede dørene. Det gik nemt med at få vores bagage, komme gennem tolden og få vores bil. Så inden vi vidste af det, var vi på vej mod Orlando. Her kørte vi først hen til hotellet, vi kunne endnu ikke tjekke ind da klokken kun var 9, men vi fik sat vores mange kufferter af. Derefter stod den på shopping. Vi kørte først til Toys'r'us, da vi havde lovet Thomas en Dora bamse. Vi kunne desværre ikke finde en, men vi fandt andre Dorating til Thomas's store fornøjelse.

Derefter kørte vi til en Party supplies butik. Lige noget for Christina - hun kunne have brugt formuer derinde. Men hun nøjedes med at købe ind til Thomas fødselsdagsfest i april. Vi fandt også en Dora bamse til Thomas - Så var hans lykke gjort. Party supplies butikken lå i forbindelse med et mall, så der gik vi ind og kikkede. Vi købte dog ikke andet end frokost.

Efter frokosten kørte vi ud til nogle outlet butikker, hvor vi fik købt lidt forskelligt tøj - mest til Thomas. Thomas fik også leget lidt på en legeplads, så han kunne få brugt noget krudt.

Vi besluttede at køre til Downtown Disney - for nej, vi havde ikke fået nok af Disney. Vi fik købt lidt småting: Thomas insisterede til Rasmus store fortrydelse på, at han ville have en Ariel påklædningsdukke. Nu var vi ved at være godt brugte, så vi kørte tilbage til hotellet for at tjekke ind. Der var lang kø, da en stor gruppe bikere var ankommet lige før os. Men vi fik da tjekket ind til sidst og sidder nu på et dejligt stort værelse og prøver at få ordnet de sidste par småting til i morgen.